Native Reklamcılık İle Markanız Değerlenecek

Native reklam; Türkçe kullanımıyla doğal reklam, markaların hedef kitleleriyle etkileşime geçebilmesini sağlamak amacıyla bilgilendirici ve ilgi çekici içerikler oluşturulması temelli bir reklam modelidir. Kullanıcının internet deneyimini yarıda bırakmayan doğal reklam yöntemi, etkileşimli içeriğe oldukça açıktır. Temel özelliği, kullanıcının herhangi bir içeriği tüketirken, marka ve reklam görüntüsünden uzak tutarak, doğal bir şekilde karşılaşmasını ve etkileşime geçmesini sağlanmasıdır.

Kullanıcı Deneyimine Göre Native Reklam

Kullanıcıların geneli alacakları ürünle alakalı içerik okumayı tercih ediyor. Değişen tüketici davranışlarını göz önünde bulundurursak, internet alışverişi yapan kullanıcı sayısı mağazaya gidenlerden oldukça fazla sayıda. Zamanla insanların alışkanlıkları ve tercihleri dijital dünyaya evriliyor. Yapılan araştırmalar doğrultusunda, insanların artık reklamları görmediğini söylemek mümkündür. Banner reklam körlüğü ise yapılan bir araştırmaya göre tüketicilerin %86’sında görülen bir durumdur. Genellikle insanlar, Banner reklamlara bakarken direkt olarak onlara odaklanmak yerine yanından geçmeyi tercih etmektedir. Okuyucular bannerları sıkıcı ve değersiz olarak algıladıkları için, banner reklam körlüğü ortaya çıkabilmektedir. Bu duruma ek olarak Banner reklamların reklam engelleme araçlarına yakalanması sebebiyle ve reklam havasından uzak haliyle Native Reklam, reklamcılık sektöründe trend haline gelmiştir.

Howard Gossage’a Göre Native Reklam

Native reklamlar, reklam sektörünün dev isimlerinden Howard Gossage’ın ‘’Aslında reklamları kimse okumaz. İnsanlar, ilgilerini çeken şeyleri okur ve bazen bu ilgi çekici şey bir reklam olur’’ sözüyle anlatmak nokta atışı yapmaktır. Native reklam yayınlanacağı platformdaki içeriğin biçimine uyum sağlayan yapısıyla kullanıcı için rahatsız edici ve göze batan yapısından uzak bir reklam modelidir. Native reklamlar dijital mecranın içerisinde video, blog yazısı, liste, makale, test, infografik, hikâye gibi formatlarda hazırlanır. Arama motorlarında, sosyal medya önerilerine ya da öne çıkan olarak kullanıcının karşısına çıkar. Örneğin okuduğunuz bir blog yazısının altında kullanıcı tercihine göre tavsiye edilen bir başka blog yazısı olarak gösterilebilir. Kullanıcı ile marka arasında direkt etkileşim oluşturması özelliğiyle öne çıkmaktadır, kurulan etkileşimle birlikte marka bilinirliğine de önemli ölçüde katkı sağlar. Doğal bir akış içerisinde yer alması kullanıcı açısından rahatsızlık uyandırmadığı için normal bir içerik gibi okunur ya da izlenir.

Native Reklam’da Pandora

Pandora Ajans olarak hizmet verdiğimiz markalara Native reklam çalışması hazırlayarak tüketici kitlesine alacakları ürün ve hizmetle alakalı içerikler sunmaktayız. Reklam havasından uzak, kullanıcıyı içeriğiyle kendine çeken bu reklam yöntemiyle ürünü pazarlarken ve markayı tanıtırken bilgilendirmeye, ilgi çekmeye odaklanmaktayız. Dolayısıyla kaliteli ve ilgi çekici içerikler ile tüketicinin algısını farklı bir yöne çekerek organik bir şekilde markanın adı ve hizmetleri tanıtılır. Bu sayede kullanıcılar doğal olan reklamlara daha fazla ilgi göstermektedir.

Yorum yaz.