admin
SOSYAL MEDYA REKLAMCILIĞI
Sosyal medya reklamcılığı; günümüzün en yaygın popüler iletişim aracıdır. Yazımızda sosyal medya reklamlarının marka üzerindeki etkisine değineceğiz.
Sosyal medya platformlarında her geçen gün kullanıcı sayısı artmakta ve markalar da bu artış ivmesinden fayda sağlamaktadır. Böylelikle sosyal medya reklamları da bu ortamdan etkilenip popüler hale gelmiştir. Kullanıcıların satın alma psikolojisi ve rekabet ortamı ile hem tüketici hem Reklam veren olarak sosyal medya reklamlarının öneminin anlaşılması çok önemlidir. Başarıyı hedefleyen her firma bu yenilikçi ve popüler gerçeği reddedemez. Dijital ortamda tek bir tıkla satın alımın gerçekleştiğini ele aldığımızda hedef kitlenin ne kadar önemli olduğunu görüyoruz. Doğru zaman ve doğru hedef kitle ile dijital pazarlamanın sosyal medya reklamları ile iş birliği yapmasıyla satış gerçekleşiyor ve sonuç olarak reklamların çalıştığını gözlemliyoruz.
SOSYAL MEDYA REKLAMLARININ AVANTAJLARI
Kısa sürelerde en uygun reklamla en uygun hedef kitleye ulaşan markalar tüm reklam bütçelerini sosyal medya mecralarında kullanmaktadır. Peki nedir bu sosyal medya reklamlarının avantajları?
Kolay Erişim:
Erişim: Milyonlarca kullanıcıyı ücretsiz bir şekilde bünyesinde barındıran sosyal medya, hedef kitlelere erişmede başarı sağlıyor. Ürün ve hizmetlerin tanıtımı kolay ve hızlı şekilde gerçekleştiriliyor. Bu sayede kitlelerin ulaşabildiği ürünlerin pazarlanma sürecinde olumlu bir geri dönüşleri yakalanıyor.
Hedef Kitleye Ulaşım Hızı:
Sosyal medya reklamları gün içerisinde milyonlarca kişiye ulaşarak hedef kitleye daha hızlı yayılır. Geleneksel pazarlamaya kıyasla bariz bir farkla yayılma hızı gerçekleşir.
Düşük Bütçe:
Geleneksel medyaya kıyasla daha düşük bütçe ile sosyal medyada reklam vermek mümkündür.
Ölçülebilir:
Sosyal medya reklamlarının en önemli avantajlarından birisi de sayısal veriler ile ölçülebilir olmasıdır. Bir reklamın kaç kişiye ulaştığı, ne kadar tıklandığı ve belirlenen hedef kitlenin nasıl bir reaksiyon gösterdiği gibi birçok analizlerin yapılmasına ortam sağlar.
Düzenleme:
Geleneksel reklamlarda, değişiklik yapılması gereken en ufak detaylarda bile yüksek bütçelere ihtiyaç duyulabilir. Bu bağlamda değerlendirdiğimizde sosyal medya reklamları oldukça karlıdır.
Yayılma Hızı:
Dijital mecralarda reklamların yayılma hızı geleneksel medya hızı ile kıyaslanamaz ölçüdedir. Gün içerisinde milyonlarca kişiye ulaşan sosyal medya reklamları geniş kitlelere yayılarak satışların ve marka bilinirliğinin artmasına oldukça büyük bir ivme kazandırır.
Hedef Kitle Belirleme Seçeneği:
Sosyal medya reklamlarının hangi hedef kitleye ulaşacağına karar verebilirsiniz. Kullanıcıların yaş, cinsiyet, eğitim ve meslek gibi demografik özelliklilerine göre analizler yapılarak hedef kitle belirlenir. Doğru hedef kitle ile ürün ve hizmet tanıtımını sağlayabilir ve markanızı tanınır hale getirerek satışlarınızı arttırabilirsiniz. Böylelikle rakip firmalarınızın önüne geçersiniz.
SOSYAL MEDYA REKLAMLARI NASIL ÇALIŞIR ?
Sosyal medya reklamlarında ilk olarak doğru ve ulaşılabilir hedefler koyarak zaman içerisinde bu hedeflere ulaşmaya çalışılmalıdır. Birçok farklı iletişim kanalını bünyesinde bulunduran sosyal medya, markanız için bulunmaz bir nimet niteliğindedir. Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, Linkedin ve TikTok gibi sosyal paylaşım siteleri bulunur. Her sitenin kendine uygun stratejileri mevcuttur.
SOSYAL MEDYA REKLAM TÜRLERİ
Gün içerisinde sosyal medyada gezinirken karşınıza çıkan reklamların ihtiyacınıza uygun veya istediğiniz bir ürünün tanıtımı olarak çıkması tesadüf mü?
Sorunun cevabı için sosyal medya platformlarının reklam alışkanlıklarını inceleyelim.
FACEBOOK REKLAMLARI
Facebook en çok kullanıcıya sahip sosyal medya platformudur. Bu özelliği ile facebook üzerinden reklam vermek geri dönüşleriniz arttıracak niteliktedir. Tıklama reklamları, görsel reklamları ve video reklamları gibi birçok farklı ve etkili strateji sunar.
INSTAGRAM REKLAMLARI
Kullanıcıların aktif olarak var olduğu, adeta bir görsel şölen olan Instagram, reklam tanıtımlarının vazgeçilmez bir adresidir. Facebook’un Instagram’ı satın almasıyla Facebook reklam stratejileri Instagram’da da kullanılabilir oldu. Marka bilinirliğinin en önemli aracı olan takipçi kazanmak, yeni ürün, hizmet ve kampanyaları rahatlıkla hedef kitleye ulaştırabilmek adına çok önemli bir basamaktır.
YOUTUBE REKLAMLARI
Günlük izlenen video sayısının saatleri aştığı mecrada reklamlar çok önemlidir. Her geçen gün izlenme sayıları rekor seviyelere ulaşarak, reklam kampanyalarını da hızla arttırdı. Yayın içerisinde yer alan birden fazla reklam çeşitleri ile ürün ve hizmetlerinizi geniş kitlelere yaymanız mümkün.
TWITTER REKLAMLARI
Twitter, kullanıcılarına reklamları hashtagler, anketler ve sohbet düğmeleri ile ulaştıran sosyal medya platformudur. Özellikle genç ve dinamik bir hedef kitle yakalamak isteyen markaların vazgeçilmez adresidir.
LINKEDIN REKLAMLARI
Linkedin aracılığı ile markanızın bilinirliğini alanında profesyonel kişilere rahatlıkla ulaştırarak satışlarınızı arttırabilirsiniz. Linkedin ’de diğer mecralar gibi tıklama reklamları stratejisiyle çalışır.
TikTok REKLAMLARI
TikTok ağırlıklı olarak Z kuşağını bünyesinde barındıran bir platformdur. Dünya trendlerinin belirlendiği, dinamik bir uygulamaya reklam vermeniz durumunda hızlı sonuçlar almanız mümkündür. Genellikle yayın içi reklam stratejisini kullanılan platformda hedef kitlenize göre olumlu bir geri dönüş alabilirsiniz.
Pandora Ajans olarak sosyal medya reklamcılığında en kreatif yöntemleri kullanmaktayız. Uzman ekibimizle birlikte sosyal medya reklamı hizmetini tüm ayrıcalıklarımızla hizmetinize sunmaktayız. Pandora Ajans’ın tüm gelişmelerini sosyal medya hesabımızdan takip edebilirsiniz.